9.png

Wij zijn de bewegingsagoog

Movere is de overkoepelende vakvereniging voor de Bewegingsagoog in Nederland.
Movere behartigt belangen voor iedereen die vanuit een Bewegingagogische achtergrond een functie vervult. Waarbij mensen in beweging brengen de kern van het vak is.

Movere

Movere is de overkoepelende vakvereniging voor de Bewegingsagoog in Nederland.

Missie & visie

Movere; De rugsteun door en voor de bewegingsagoog. Wij bewegen bewegingsagogie naar een hoger plan. Door als visionair te opereren in een gebied met een steeds groter maatschappelijk belang. Met verenigen, profilering en deskundigheidsbevordering als basis.

Ons leden

Vereniging

Aandacht voor beweging

Het verenigen van de bewegingsagoog is ons hoofddoel, waar vereniging, profilering en deskundigheidbevordering onze aandachtsgebieden zijn. Wij verenigen om het platform te creëren waar de Bewegingsagoog kennis, opgedaan in verschillende aandachtsgebieden, kan delen. Zo blijven wij samen het beste mogelijk maken voor de deelnemers.
Wij profileren door Movere de stem te laten zijn van alle leden, het blijven herdefiniëren van het vak en het vak zichtbaar maken van good practices. Movere bevordert deskundigheid door het organiseren van bijeenkomsten, symposia en stimulering van (bij)scholing ten gunste van het vak. Om de Bewegingsagoog nog sterker in het vak te laten staan.

Verenigen

Het samenbrengen van de bewegingsagoog is ons hoofddoel.

​

Wij verenigen om het platform te creëren waar de bewegingsagoog kennis, opgedaan in verschillende aandachtsgebieden, kan delen en kan opdoen. Zo blijven wij samen het beste mogelijk maken voor de cliënten.

Profileren

Profileren van ons vak en continu zichtbaar zijn vinden wij heel belangrijk.

Vanuit Movere doen wij dit gezamenlijk. We leggen contacten met organisaties, doen onderzoek naar de effecten van bewegingsagogie en laten ons continu zien.

Deskundigheidsbevordering

Leven lang ontwikkelen staat bij Movere hoog in het vaandel.

​

Movere bevordert deskundigheid door het organiseren van bijeenkomsten, symposia en door het stimuleren van (bij)scholing(en) ten gunste van ons vak. Samen staan we immers sterk.

1.png

Onze pijlers

Verenigen
Profilering

Deskundigheidsbevordering

Maar wat betekent dit nu voor jou?

​

Waar draagt jouw lidmaatschap nu concreet aan bij?

​

En wat levert dit voor voordelen op voor jou als lid?

61223214_2188357541260379_5566065276727853056_n.jpg

1611051872575.jfif

Eveliene Geraeds

20200819_200205.jpg

Anne van Dal-Timmermans

Bestuurslid

1628757083075_edited.png

Laura Huizenaar

1610435654394.jfif

Marit Scheers

1637915648118.jfif

Azmi Alubeid

Bestuurslid

1516932474685.jfif

Tim Stolzenbach

Penningmeester

1700558898136.jpeg

Max van Aarsen

Samenwerkingen

Als vakvereniging bewegingsagogie zetten wij ons in voor professionalisering van ons vak. Dit valt binnen de pijlers Deskundigheidsbevordering en Profilering. Er zijn verschillende manieren waarop we inzetten. Van het organiseren van symposia tot Webinars. In samenwerking met onder andere Kenniscentrum Sport, Start 2 Move & Bewegen voor je brein. Zo proberen wij het beroep een breder podium te geven zodat de bewegingsagoog erkend wordt als dé bewegingsexpert voor mensen met een beperking of stoornis.
Samenwerken betekent ook samen sterk. Een sterkere positie in het werkveld kan leiden tot meer invloed op de gezondheid en vitaliteit van kwetsbare mensen. Bovendien levert een sterke samenwerking een goede onderhandelingspositie op jegens wie dan ook.
logo-s-partners-movere-01.png
Bewegingsgerichte zorg e-learning (4).png